یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل وجود دارد
نوشته شده توسط : احسانی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم اکنون یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل موجود است.

خبرگزاری فارس: یک هزار و 580 تخت فعال بیمارستانی در اردبیل وجود دارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قبادی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه درمان در مراکز بیمارستانی در اردبیل اظهار داشت: ما در استان اردبیل بیش از یک هزار و 197 تخت بیمارستانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داریم و در کنار آن مراکز بیمارستانی متعلق به تأمین اجتماعی و بخش خصوصی نیز ظرفیتی بالغ بر 388 تخت دارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو سال آینده میزان تخت بیمارستانی استان به دو هزار مورد ارتقا یابد که در این زمینه بیمارستان پارس‌آباد با 125 تخت، توروما با 125 تخت در اردبیل و برخی واحدهای بیمارستانی دیگر در کوثر و نیر در حال تجهیز و پیوستن به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان است.

قبادی از آغاز احداث بیمارستان معوض فاطمی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با احداث این بیمارستان مجموع تخت‌های بیمارستانی استان به یک هزار و 900 تخت می‌رسد.

این مسئول در ادامه سخنان خود از فعال بودن شش مرکز جراحی، 381 مطب در اردبیل و 262 مطب در دیگر شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: در این استان 135 داروخانه وجود دارد که تعدادی از آنها در مرکز استان و شهرهای دیگر به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی با یادآوری این‌که 96 درصد داروهای کشور تولید داخلی است، ادامه داد: با ابتکاری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کار گرفته است مصرف دارو در کشور و تجویز آن از سوی پزشکان در نسخه‌ها به شدت کاهش یافته و در حال تعدیل این وضعیت نگران‌کننده هستیم.

به گزارش فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بحث نظارت بر داروخانه‌ها، مراکز بیمارستانی را یادآور شد و گفت: بیش از 90 درصد مراکز بهداشتی و درمانی استان از مشکل کمبود نیرو رنج می‌برند که با ترمیم چارت قدیمی بهداشت و درمان استان می‌توان بهره‌وری را افزایش داده و ضعف را برطرف کرد.

وی با تبریک روز پرستار به فعالان این بخش افزود: ما هم اکنون در سطح استان با کمبود نیروی پرستاری در مراکز بیمارستانی مواجه هستیم و با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده به نظر می‌رسد نیازمند به کارگیری ظرفیت و توان نیروی انسانی به شکل کامل هستیم.

این مسئول با یادآوری این‌که پزشکان رشته‌های تخصصی و فوق‌ تخصصی به سرعت جذب و در مناطق محروم و شهرهای دورافتاده استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ما با این اقدامات علاوه بر رفع برخی از کمبودها و کاستی‌ها در حوزه درمان سعی داریم حرکت‌ها و حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی و مراکز درمانی انجام دهیم.

قبادی ضرورت حاکمیت بالینی و درمانی را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن نظام پزشک خانواده و ارجاع خدمات‌رسانی ارتقا یافته و کاستی‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین از کسب رتبه برتر کشوری واحد بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و اضافه کرد: واحد بیماری‌های خاص واحد علوم پزشکی اردبیل براساس بررسی‌های انجام شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه برتر را به دست آورده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: